Udstilling 2022

Køge fugleforenings udstilling, er nu vel overstået. Vi siger tak til de mange besøgende, der lagde vejen forbi, selvom udstillingen i år var flyttet på landet.

Vi sender også, en stor tak til vores udstillere, sponsorer, og ikke mindst til Besøgsgården Lillebjerggaard som lagde lokaler til i år.

Udstillingen i år, har helt klart været en udfordring, på mange måder. Man kan rolig sige, at mange ting var anderledes i forhold til den form for udstilling, som vi plejer at have. Desværre var udviklingen i udgifterne til lokaleleje, nået et punkt, hvor vi var nødt til at sige fra, og finde et alternativt til sportshallerne.

Nu hænger ledige lokaler ikke ligefrem på træerne, og der var mange ting der skulle vendes og tænkes igennem, inden beslutningen om at flytte udstillingen på landet kunne tages. Men som tingene var, var der intet alternativ, så skulle vi have en udstilling i 2022, så skulle vi en tur på landet.

Udstillingen er nu overstået, og vi kan se tilbage på en weekend, som vi selv føler blev taget vel imod. Vi har fået mange positive tilbagemeldinger fra de besøgende, såvel fra familien Danmark, som fra de fuglefolk der besøgte udstillingen og gården.

Ud over Køge Fugleforenings udstilling, var der også mulighed for, at se de faste beboere på gården. Mange familier med børn havde nogle fine oplevelser, med at se og fodre, lamaer, grise, køer, hjorte, geder, marsvin, kænguruer, ørkenræve, og meget mere. Samtidig viste vejret sig fra den pæne side, så det alt i alt blev nogle dejlige dage.

Torben Delholm, har igen i år filmet en flot film på Køge Fugleforenings udstilling, vi har fået lov til at indsætte linket til filmen, her på vores hjemmeside. hvilke vi siger mange tak for.

Venezuela Conure

Gittervinget Skadefinke

Ørkenræv

Venezuela amazone

På gården kunne man opleve fritflyvende Munkeparakitter

Vindere af vandrepokaler 2022 er følgende:

Tropefugle Afrika, 1,1 Swainsons væver med 1 unger. Elly og Søren Rasmussen.

Tropefugle Australien: 1,1 Rødhovedet Gouldsamadine med 10 unger, Hanne Nielsen.

Tropefugle Øvrige verden: 1,1 Sortsisken med 2 unger, Thomas Rasmussen.

Tropefugle Frugt og Insektædere: Gruppen ikke repræsenteret med opdræt

Nordiske Fugle: Gruppen ikke repræsenteret med opdræt

Duer og Vagtler: 1,1 Tamburindue med 2 unger, Elly og Søren Rasmussen.

Parakitter Australien: 7 unger af Undulat, Lone og Gunnar Kjelstrup.

Parakitter Øvrige Verden: 5 unger af Grønvinget Kongeparakit, Henning Jensen.

Papegøjer: Gruppen ikke repræsenteret med opdræt

Græsparakitter: 1,1 Bourkes parakit med 4 unger. Vibeke Sunesen.

Lorier og Flagermuspapegøjer: 2 unger af Stribet Lori, Povl Jørgensen.

Dværgpapegøjer og Spurvepapegøjer: 3 unger af Sorthovedet dværgpegøje, Knud Bjerg.

Hvidøret Conure

Finsch Amazone