Det får du for pengene

MEDLEMSMØDER
En gang om måneden afholder foreningen medlemsmøde med foredrag af varierende art. Alle fuglegrupper bliver berørt lige fra kanarier og undulater til små tropiske astrilder, papegøjer og parakitter. Emnerne kan også være tværgående, således at der tales om foder, yngleforhold, volierebygning, sygdomme og lign. eller om hvordan fuglenes naturlige leveforhold er. En række foredrag ledsages af lysbilleder eller video og foredragsholderne kommer fra hele landet. Af og til får foreningen også besøg af udenlanske foredragsholdere, hvis foredrag bliver oversat til dansk. Om sommeren afholdes et "havemøde" hvor medlemmerne samles hos et af foreningens medlemmer for at besigtige det pågældende fuglehold og samtidig have lidt socialt samvær med "lidelsesfæller".

MEDLEMSBLAD
Køge Fugleforening udgiver et medlemsblad, der udkommer 6 gange årligt. Her kan man læse om foreningens arrangementer, om nyheder fra Landsorganisationen Danske Fugleforeninger og de nyeste opdagelser indenfor fugleverdenen. Selvfølgelig er der også artikler fra foreningens medlemmer og andre fugleholdere, ligesom der er mulighed for at købe, sælge eller bytte fugle gennem medlemsbladet.

FORENINGSTURE
En gange om året arrangeres besøg hos en anden Dansk eller udenlandsk fugleforening, hvor den pågældende forening viser nogle af medlemmernes fuglehold frem. Køge Fugleforening modtager selvfølgelig også besøg fra andre foreninger. Med jævne mellemrum arrangeres også ture til både ind- og udenlandske fugleparker, fuglehandlere samt fugleudstillinger.

FUGLEUDSTILLING
En af foreningens vigtigste begivenhed er den årlige fugleudstilling, der hører til blandt landets største og mest alsidige. Udstillingen er medlemmernes mulighed for at få bedømt kvaliteten af det avlsmateriale det enkelte medlem har, det være sig årets unger eller potentielle avlsfugle. Fugleudstillingen, der finder sted i uge 42, har hvert år mange besøgende fra både Danmark, Sverige, Norge og Tyskland. På udstillingen har du gratis adgang, hvis du udstiller fugle, og du modtager en fribillet, som kan anvendes efter eget ønske. Medlemmer, som ikke udstiller, skal betale for indgang.

FUGLEBØRS I KØGE
En anden helt stor begivenhed er den årlige fuglebørs om søndagen i uge 8, hvor der bliver købt og solgt fugle, foder og tilbehør af både private og professionelle firmaer. Også dette arrangement er et af de største i landet, og talrige danske og udenlandske besøgende benytter dagen til hyggeligt samvær og en god handel. ANDET Man har som medlem også mulighed for at benytte sig af forskellige tilbud, f.eks. køb af ringe til fuglene, fra Landsorganisationen Danske Fugleforeninger. Ligeledes kan foreningen være behjælpelig ved ansøgning om transport- og importtilladelse af tropefugle. På fuglebørsen er der gratis indgang for medlemmer.

RABATTER                                                                                                                                                Som medlem i Køge Fugleforening, kan du opnå følgende fordele ved fremvisning af medlemskort/ID:

10% rabat på dyrlægeregningen på Hårlev Dyreklinik (ved behandling af fugle). http://www.haarlevdyreklinik.dk/

10% rabat på entrebilletter til Pangea Park. https://www.pangeapark.dk/

8% På fugletilbehør hos Brogaarden

10% (Foderdyr) Melorm.dk

30 Kr. rabat på entrebilletter til Besøgsgården Lillebjerggård

Hjælp af en byggesagkyndig, i XL BYG Køge, i forbindelse med byggeri af voliere. Samt fordelagtige priser på materialer.

På medlemsmøderne bliver der afholdt spændende foredrag om fugle, og de egne fuglene kommer fra.

Foreningens blad udkommer 6 gange om året.

På ture i ind og udland besøger vi fugleparker samt private fugleholdere. Og der bliver også tid til at se, nogle af de lokale seværdigheder.

Foreningens store fugleudstilling finder sted i efterårsferien hvert år.

På Fuglebørsen i februar, kan der købes og sælges fugle, samt div. rekvisitter til fugleholdet. Foreningens medlemmer har gratis adgang.

Som medlem af Køge Fugleforening, kan du få hjælp af en byggesagkyndig, i XL BYG Køge, ved byggeri af voliere