Fuglebørs 2019

Private Sælgere:

Fuglebørsen åbner for indskrivning kl. 08.45. Fra kl. 09.30, bliver der åbnet for adgang, til de opsatte borde. Fuglebørsen lukker kl. 14.00.

Entre for sælgere: 50.00 kr.

Der er to indgange for sælgere. En hvis du har tilmeldt dine fugle online, og en hvis du ikke har. Har du tilmeldt dine fugle online, går du lige igennem til indskrivningen for "online". Her bliver du tjekket ind, og får udleveret et skilt påtrykt "sælger"

Har du ikke tilmeldt  online, skal du aflevere en seddel ved indgangen, med antallet af fugle, som medbringes. Antallet skal deles i krumnæb og spidsnæb (f.eks. 5 papegøjefugle og 4 spidsnæb) Sedler til udfyldning, udleveres ved det lille bord, lige når du kommer ind i vindfanget. Når du har udfyldt sedlen, fortsætter du af gangen til venstre, til indskrivning, hvor du aflevere sedlen, og får udleveret et skilt påtrykt "sælger"

Foreningen har opstillet borde i hallerne, hvorpå du kan sætte dine fugle m.m. - Borde kan mod betaling, reserveres på forhånd ved at kontakte foreningen. Bure m.m. skal du selv medbringe.

Duer og Vagtler:

Har du duer og vagtler med, skal du udfylde en seddel, med navn og adresse, som afleveres ved indgangen.

Vigtigt: Duer og Vagtler, som sælges på markedet, må ikke være vaccineret mod Newcastle disease, og paramyxovirus-1

Duer og vagtler, må kun sælges, hvis de permanent har været holdt indelukket, i voliere med fast tag (dvs.. voliere med tagplader, ikke net tag).

Generelle Betingelser for salg:

Fuglene må ikke sælges fra transportkasser eller lignende, men skal være anbragt i bure, som skal fremstå rengjorte.

Fuglene skal have adgang til vand og foder. Bemærk at du skal selv medbringe dette.

Der er opsat fangstvolierer i hallen. Disse voliere skal benyttes

Fuglene skal være sunde og raske. Køge Fugleforening og den tilsynsførende dyrlæge, kan forlange fugle fjernet fra fuglebørsen.

Alle sælgere, har pligt til at registrere alle salg, og gemme oplysningerne (dette gælder for ALLE arter, ikke kun duer og vagtler).

Hvis du tilmelder fugle til fuglebørsen, skal du selv holde dig orienteret om evt. ændringer m.m. Disse vil blive meddelt på hjemmesiden, der bliver ikke givet individuel besked. Tjek derfor hjemmesiden løbende.

Private Købere:

Fuglebørsen (salgsarealet) åbner fra kl. 10.00 - 14.00 for Private købere. Der vil dog være adgang til cafeteriet fra kl.09.00.

Fuglene sælges af private/handlere, Køge Fugleforening er udelukkende arrangør af Fuglebørsen.

Køge Fugleforening fralægger sig ethvert ansvar, i forbindelse med købte fugle og rekvisitter.

Dyrlæge:

Køge Dyreklinik, V/Kåre K. L. Mortensen, står for tilsynet med Køge Fugleforenings Fuglebørs.

Entre:

Entre Sælgere: 50.00 kr.

Entre købere: 25.00 Kr.

Åbningstider:

Indskrivning af fugle: kl. 08.45

Åbning for sælgere til salgsareal: 09.30

Åbning for købere til salgsarealet: 10,00 - 14.00

Indgang Oversigt:

Parkering Oversigt:

Da Køgehallerne har udvidet med en boblehal, er en stor del af de oprindelige parkeringspladser foran hallerne desværre blevet inddraget, der vil derfor kun være et begrænset antal pladser lige ved hallerne. Vi henviser derfor, til parkering, ved de områder, der er afmærket med gult på nedenstående kort

Parkeringspladsen ved grusbanerne (det store gule felt), har tilkørsel ved Ølbyvej 50

Køge Korn A/S, Carlsensvej 9, 4600 Køge, tlf. +45 5666 1244, mobil 4015 7244, fax: 5666 1241, e-mail: info@koegekorn.dk (www.koegekorn.dk)

Boye`s Frølager v/ Boye Mortensen, Annasmindevej 6, Eriknauer, 8700 Horsens, Tlf. 26187735, mobil 2618 7735 e-mail: boye@lafnet.dk http://boyesfrølager.dk/

BA Foder v/ Benno Andersen, Nyborgvej 517, 5220 Odense SØ, tlf. +45 6615 6401, e-mail: ba-foder@hotmail.com (www.ba-foder.dk)
Stort udvalg i fugle, foder & tilbehør
Åben tirsdag og torsdag kl. 16:30 - 18:30 eller efter aftale

Foderskaalen.dk v/ Søren Abildgaard, tlf. 42362446 (www.foderskaalen.dk)
Ringsalg.dk v/ Lene Abildgaard, tlf. 60191363 (www.ringsalg.dk)
”Salg af fyrretræsredekasser”
Det vi ikke har, prøver vi at skaffe.

Webber, v/ Rob Webber, Ildvedvej 43, 7300 Jelling, tlf. 2264 5251, e-mail: rob@fiberpost.dk (www.melorm.dk)

Rudloff.dk v/ Kasper Hauge Sørensen, Buddingevej 185, 2860 Søborg, tlf. +45 2180 9099, e-mail: rudloff.foder.dk@gmail.com (www.rudloff.dk)
Foder til kæledyr, hovedsageligt fugle.
Der er åbent på lageret hver mandag fra 9-15, eller efter aftale.
Det også muligt at hente varer på Buddingevej i Søborg, efter aftale. Lageradresse: Tåstrup Valbyvej 85, 2635 Ishøj

Plastværkstedet, Høvervej 30, 8464 Galten, tlf. +45 8694 3366, e-mail: info@plastvaerkstedet.dk (www.plastvaerkstedet.dk)

J. Schilgenvej 7
6360 Tinglev