Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

ONSDAG DEN 20. FEBRUAR

Ordinær Generalforsamling:

Køge Fugleforening afholder ordinær generalforsamling. Der er denne aften, kun adgang for medlemmer. Læs mere om dagsorden m.m. her

SØNDAG DEN 24. FEBRUAR

Fuglebørs:

Køge Fugleforening afholder årets store fuglebørs i Køgehallerne. Fra lørdag den 26. januar, bliver der lukket op for online tilmelding af fugle. Læs mere her.

ONSDAG DEN 6. MARTS

Medlemsmøde:

Denne aften er medlemmernes aften, forstået på den måde at der ikke kommer nogle foredragsholder, men vi skal underholde OS SELV. Der bliver god tid til at snakke med sidemanden eller lignende. Men det skal dog ikke være ren snak det hele. Der vil derfor også blive arrangeret et par event under vejs.

ONSDAG DEN 3. APRIL

Medlemsmøde:

Vi skal med Claus Nielsen, Havdrup, på en spændende fugletur til Papua New Guinea, som rummer nogle af verdens mest specielle fuglearter, men samtidig er et af de vanskeligste steder på jorden at se fugle. Vi besøger bl.a. Goroka Showet, hvor de indfødte hvert år i september, fejre deres uafhængighed. Her skal vi møde nogle af de mange stammer, og deres fantastiske udsmykninger, som er lavet af fjer, fra div. fuglearter, herunder mange papegøjer og paradisfugle. Endvidere besøger vi 4 forskellige lodge, to i højlandet, og to i lavlandet. Her ser vi paradisfugle, honningædere, nonner, og forskellige papegøjer, flere af dem er arter, som man normalt ikke ser, bl.a. verdens mindste papegøje, den kun 8,5 cm store spættepapegøje, og den smukke Mørkhovedet Tigerpapegøje. En endemisk art, som ikke holdes i fangenskab.

New Guinea er verdens næststørste ø. Her lever omkring 950 fuglearter, hvoraf næsten halvdelen er endemiske.

Med over 60 arter, er Honningædere er en af de helt store familier på New Guinea, her er det Smoky Honeyeater, på Dansk Signal Honningæder.

Udsigten fra lodgen, over regnskoven og Karawari floden, et område med mange fuglearter, bl.a. mange papegøjer.

LØRDAG DEN 4. MAJ

Medlemsmøde: Bemærk! dette møde er rykket til Lørdag

Vores maj møde er rykket til Nordsjællands Fuglepark. Vi går samlet igennem indgangen kl. 12.00. hvorefter vi starter med at se flyveshowet. Efter flyveshowet har Køge Fugleforening arrangeret en rundvisning i parken, hvor personalet vil fortælle om parken, og de mange beboere. Ca. 2000 fugle, samt forskellige små pattedyr og krybdyr. Herefter er der tid på egen hånd, indtil grillen bliver tændt op kl.18.00. Mere følger ang. kørsel, indgang forplejning m.m. når vi nærmer os dagen. Men sæt allerede nu kryds i kalenderen, til en spændende dag.

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på Køge Gymnasium, Lærerværelset, og starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

Der må ikke parkeres i skolegården, ALT parkering, skal foregå på parkeringspladsen.

Mellem kl. 17.00 og 07.00, må der KUN parkeres i 3 timer, og der SKAL sættes P-skive.

De indfødte på New Guinea, har i århundrede smykket sig med øens fugleliv., herunder paradisfugle og papegøjer. Her er brugt halefjer fra ædelpapegøjer.

De meget høje træer, hvor fugle ofte holder til i trætoppene, gør det vanskeligt at se på fugle.

Den meget smukke Tigerpapegøje