Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

LØRDAG DEN 4. MAJ

Medlemsmøde: Bemærk! dette møde er rykket til Lørdag

Vores maj møde er rykket til Nordsjællands Fuglepark. Vi går samlet igennem indgangen kl. 12.00. hvorefter vi starter med at se flyveshowet. Efter flyveshowet har Køge Fugleforening arrangeret en rundvisning i parken, hvor personalet vil fortælle om parken, og de mange beboere. Ca. 2000 fugle, samt forskellige små pattedyr og krybdyr. Herefter er der tid på egen hånd, indtil grillen bliver tændt op kl.18.00. Mere følger ang. kørsel, indgang forplejning m.m. når vi nærmer os dagen. Men sæt allerede nu kryds i kalenderen, til en spændende dag. Læs mere under "Info til medlemmer", eller se mere om Nordsjællands Fuglepark: https://www.fugleparken.dk/

Indvendig i det nyåbnede Orangeri, findes flere spændende tropefugle. (Foto: CCN)

Det nyåbnede Orangeri (Foto: CCN)

ONSDAG DEN 5. JUNI

Medlemsmøde / Havemøde

Vi holder aftenens møde hos et af vores medlemmer, hvor vi ser på fugle, og hygger med en kop kaffe, og lidt kage.

SØNDAG DEN 28. JULI

Åbent Hus

Flere medlemmer tager mod besøg, for at vise deres fuglehold/have frem. Nærmere følger ang. hvem der kan besøges.

LØRDAG - SØNDAG DEN 11. - 12. AUGUST

Sommertur

Årets sommertur køre i år til vores naboer i nord. Vi skal besøge Helsingborg Fuglepark, samt nogle spændende private fuglehold. Læs mere om turen her

Vigtigt: Husk pas!

Her de meget populære halvaber fra Madagaskar, som gjorde stor lykke, ved Køge Fugleforenings sidste besøg i parken.

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på Køge Gymnasium, Lærerværelset, og starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

Der må ikke parkeres i skolegården, ALT parkering, skal foregå på parkeringspladsen.

Mellem kl. 17.00 og 07.00, må der KUN parkeres i 3 timer, og der SKAL sættes P-skive.

Pletkotinga er en af de arter, der kan ses i Orangeriet (Foto: CCN)

Surikat. (Foto: CCN)

Den lille Blåisset Flagermuspapegøje, er en af de mange papegøjearter der kan ses i Nordsjællands Fuglepark. (Foto: CCN)

Her fra havemødet 2018, hvor vi desværre ikke var så heldige med vejret

Her fra Åbent Hus 2018, hvor vi havde en fantastisk sommer. Her åbner  flere medlemmer deres haver for besøg.

Blågul Ara(Foto: CCN)Mørkerød Ara(Foto CCN)