Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

ONSDAG DEN 7. NOVEMBER

Medlemsmøde:

"Pingvinernes Rige" En rejse fra verdens sydligste by, Ushuaia, til Falklandsøerne, South Georgia og Antarctic

Kongepingviner på South Georgia

Denne aften kommer Claus Nielsen og fortæller om sidste halvdel, af sin rejse til Falklandsøerne, South Georgia, og Antarctic.

Området rummer ikke fugle, som vi har i vores voliere. Men det rummer en fantastisk storslået natur, med et utroligt rigt dyreliv. En natur og et dyreliv, som på trods af den store afstand, har så stor indvirkning på jordens klima og dyreliv, at det også påvirker os.

Men disse storslåede naturområder, er ikke gået ramt forbi, når det gælder menneskenes aktiviteter, og mange områder har, betale en høj pris for det. I dag kæmpes en kamp, for at genoprette naturen, og begrænse de skader, som menneskenes aktiviteter har forvoldt.

Ud over den storslåede natur, rummer området også et utal af fantastiske historier, om Krige, sælfangere, hvalfangere, fiskeri, samt div. opdagelses rejsende, som gennemgik umenneskelige liders, i deres kapløb om at nå sydpolen som de første.Æselpingviner ved sydpolen

ONSDAG DEN 5. DECEMBER

Medlemsmøde:

Så står julen atter for døren, og det er igen blevet tid til jule hygge, med gløgg og æbleskiver. Vi skal også have uddelt, de mange pokaler, som medlemmerne har vundet. Og sidst men ikke mindst, så skal vi have de store julelotteri, med mange fine præmier. Kom og få en hyggelig aften.

ONSDAG DEN 9. JANUAR

Medlemsmøde: Bemærk at det er 2. onsdag i måneden

Til dette første møde i det nye år, får vi besøg af Knud Pedersen fra Hvidovre. Knud vil fortælle om et langt liv med import og salg af fugle. Knud drev i mange år firmaet Bengros, og senere Tropicfauna, som i en årrække var et af de førende firmaer, med import af fugle.

Bengros startede i Hvidovre, men import af fugle, såvel tropefugle som Papegøjer. Lokalerne lå tæt på hjemmeadressen, og Karantænen til papegøjerne, var at finde i forældrenes baghave. Da firmaet voksede sig større, rykkede de til større lokaler ved Brøndby strand. Her blev der ud over fugle, også importerede fisk og krybdyr.

Sluttelig drev Knud firmaet Tropicfauna på Roskildevej. Her var det ”kun” fugle som blev handlet. Og mon ikke de fleste fugleholdere, der har haft fugle i en årrække, kender til denne butik, og har lagt vejen forbi, for at se om der var kommet noget spændende hjem.

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på Køge Gymnasium, Lærerværelset, og starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

Der må ikke parkeres i skolegården, ALT parkering, skal foregå på parkeringspladsen.

Mellem kl. 17.00 og 07.00, må der KUN parkeres i 3 timer, og der SKAL sættes P-skive.

Knud Pedersen

Prisliste over importfugle fra januar 1980